Det er vigtigere end nogensinde, at din virksomhed er synlig på nettet. Det er nemlig på nettet, at langt de fleste kunder er at finde. Den danske nethandel sætter rekord år efter år, mens handler i de fysiske butikker er faldende.
Har din virksomhed ikke en digital løsning med fokus på online markedsføring, så er det derfor på høje tid at få en sådan. Og det er langt fra nok med en standard hjemmeside, der skal gøres et stort arbejde med søgemaskineoptimering.
Når kunderne søger efter et bestemt søgeord, så er det essentielt, at din virksomhed dukker op på de retter ord. Har du et tømrerfirma i Slagelse, så skal din virksomhed kunne finde på søgeord relateret til dette.
Det kræver både den rette opsætning af hjemmesiden, men det kræver også hjælp fra en virksomhed med speciale i webløsninger med markedsføring. Der er nemlig hård konkurrence om de bedste søgeord, og Google viser kun 10 pr. side. Er din virksomhed ikke på den første side, så får du stort set ingen kunder på dette søgeord, da folk yderst sjældent bladrer om til side 2 i Googles søgeresultater.
Før i tiden var kampen om de gode placeringer i Google baseret på mindre fine metoder, hvor man f.eks. købte 10.000 links fra tilfældige sider. Tricket var her, at Google tænke mange anbefaler denne side, hvorfor den skal højere op i deres søgeresultater.
Google er dog blevet langt klogere i dag, og det er muligt for deres algoritmer at skelne mellem dårlige og gode links. Det gælder derfor om at få links fra troværdige hjemmesider, som naturligt linker til din side.
Google kigger derfor på sidernes kvalitet og indhold, og kan man få et link fra en troværdig side i ens egen branche, så tæller det virkeligt meget. Alt dette skal et dygtigt webbureau have styr på, så du får de bedste placeringer.
Linkbuilding er derfor lige så vigtigt som tidligere, det er bare blevet sværere at gøre det rigtigt. Og prøver man at snyde Google med dårlige købte links, så risikerer man en straf i form af dårlige placeringer i deres indeks, hvilket vil gå massivt ud over ens omsætning.
Google lever af glade brugere, da brugerne ellers vil benytte en anden søgemaskine. Google gør derfor alt for at glæde kunderne, hvilket du skal udnytte. Tænk derfor på at give oprigtig værdi, når du skal markedsføre din virksomhed.
Man kalder også dette for content markedsføring, hvor man løser kundernes spørgsmål via gode og informative guides og artikler. Folk vil herefter linke naturligt til denne gode guide, hvorfor du vil stige i Google søgeindeks.
Samtidig vil en god guide sikre, at kunderne bliver på din side i lang tid og læser guiden færdig. Alt denne brugeradfærd nærstudere Google, og er brugerne glade for din side, så vil Google belønne dig. Har du en side om udstyr til børn, så sørg derfor for at lave nogle super gode guides, der kan besvare din målgruppes spørgsmål.